Vijf speerpunten voor 2018–2020
InleidingSinds 1 januari 2018 zit ik anders in de trein en wandel ik anders door de stations. Als verwende Nederlander nam ik het hoge niveau waaro...
Waar wachten we nog?
Beste Spoordenkers en Stationsfanaten,Ik werd gevraagd door Bert en Eric om in een column aan u mijn persoonlijke betrokkenheid tegenover het onder...
Een uitnodiging voor een prachtige toekomst
De integrale kwaliteit die we met elkaar nastreven is niet vanzelfsprekend en komt niet vanzelf! De spoorbouwmeester nodigt u uit om samen te wer...
Beeldessay Jaarbericht 2014
Fotograaf Dieuwertje Komen maakte voor het Jaarbericht 2014 een beeldessay. Het essay verbeeldt haar reis van Rotterdam Centraal (1e NSP-station na...
Aankomst en Vertrek
Op woensdag 19 november nam Spoorbouwmeester Koen van Velsen in de theaterzaal in het Spoorwegmuseum in Utrecht onder grote belangstelling afsche...
Bert Dirrix stelt zich voor
"De functie van spoorbouwmeester vervullen is een zeer eervol verzoek. Ik heb even de tijd genomen en gekregen om goed na te denken of ik deze taak...
De reiziger centraal
Het essay richt zich op een belangrijke speler, zo niet de hoofdspeler binnen het Spoorbeeld: de reiziger. Voor hen doen we het immers. Het is dan...
Koen van Velsen over het Spoorbeeld
Op 10 oktober 2012 gaf Koen een inleiding over Spoorbeeld op de lancering van het beleid en de nieuwe website. Met beelden op de achtergrond gaf hi...
Kunst bij het spoor – goede voorbeelden / Interieurconcept VIRM 4
Kunsttoepassing van Bert Jan Pot in treininterieur
Even geduld aub, u wordt doorgestuurd naar de login pagina
Even geduld aub, u wordt doorgestuurd naar de beeldenbank